Regulamin Platformy e-Zamówienia
Regulamin korzystania z Platformy e-Zamówienia
§1. Definicje użyte w Regulaminie
UZP –Urząd Zamówień Publicznych,
Platforma e-Zamówienia -Platforma udostępniająca usługi elektroniczne, wspierające realizację procesu udzielania zamówienia publicznego, w tym komunikacji elektronicznej między zamawiającymi a wykonawcami.
Administrator techniczny Platformy e-Zamówienia – podmiot zarządzający Platformą e-Zamówienia w zakresie technicznym i odpowiadający za jej sprawne i ciągłe działanie.
Administrator merytoryczny Platformy e-Zamówienia – podmiot zarządzający Platformą e-Zamówienia w zakresie merytorycznym.
Administrator Danych Osobowych lub Administrator Systemu –Prezes Urzędu Zamówień Publicznychz siedzibą w Warszawie(02-676) przy ul. Postępu 17A,
Podmiot -osoba fizyczna, prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej posiadająca konto podmiotu na Platformie e-Zamówienia w roli Zamawiający, Wykonawca.
Subskrybent –osoba fizyczna korzystająca z subskrypcji na ogłoszenia publikowane w BZP na Platformie e-Zamówienia,
Supervisor –osoba fizyczna występująca w roli administratora dla danego podmiotu zarejestrowanego na Platformie e-Zamówienia, mająca dostęp do konta podmiotu wraz z możliwością zarządzania tym kontem,
BZP – Biuletyn Zamówień Publicznych,
TED – oznacza internetową wersję „Suplementu do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej” poświęconą europejskim zamówieniom publicznym,
SOZ – System Obsługi Zgłoszeń,
Zamawiający – użytkownicy korzystający z Platformy po stronie Zamawiającego,
Wykonawca – użytkownicy korzystający z Platformy po stronie Wykonawcy.
Użytkownik – użytkownicy korzystający z kont uproszczonych nie będący Zamawiającym ani Wykonawcą,
Użytkownik konto uproszczone – użytkownicy korzystający z kont uproszczonych mogą zgłaszać problemy dotyczące Platformy e-Zamówienia za pośrednictwem Systemu Obsługi Zgłoszeń (SOZ) oraz mogą być subskrybentami,
Kwalifikowany podpis elektroniczny – zaawansowany podpis elektroniczny, składany za pomocą kwalifikowanego urządzenia do składania podpisu elektronicznego, który opiera się
na kwalifikowanym certyfikacie zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 910/2014 z dnia 23 lipca 2014 r. w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania
w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym oraz uchylającego dyrektywę 1999/93/WE,
Pieczęć elektroniczna – dane w postaci elektronicznej dodane do innych danych w postaci elektronicznej lub logicznie z nimi powiązane, aby zapewnić autentyczność pochodzenia oraz integralność powiązanych danych; (Dz.U.UE.910/2014, Dz.U.2016.1579),
Podpis zaufany – podpis elektroniczny, którego autentyczność i integralność są zapewniane przy użyciu pieczęci elektronicznej ministra właściwego do spraw informatyzacji, zawierający:
- dane identyfikujące osobę ustalone na podstawie środka identyfikacji elektronicznej obejmujące imię (imiona), nazwisko, numer PESEL,
- identyfikator środka identyfikacji elektronicznej, przy użyciu którego został złożony,
- czas jego złożenia,
Podpis osobisty – to zaawansowany podpis elektroniczny. Prawdziwość danych posiadacza podpisu potwierdza certyfikat podpisu osobistego, zawierający imię (imiona), nazwisko, obywatelstwo oraz numer PESEL.
§2. Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin określa zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia, udostępnionej przez Urząd Zamówień Publicznych, wytworzonej w ramach projektu
„E-zamówienia – elektroniczne zamówienia publiczne” projekt realizowany w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020, Oś priorytetowa nr 2
„E-administracja i otwarty rząd”, Działanie nr 2.1 „Wysoka dostępność i jakość e-usług publicznych”. - Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
- Platforma e-Zamówienia jest dostępna pod adresem www.ezamowienia.gov.pl
- Z Platformy e-Zamówienia mogą korzystać Zamawiający, Wykonawcy w rozumieniu Ustawy PZP, Użytkownicy (konta uproszczone), Portale e-usług jak również użytkownicy korzystający
z subskrypcji na ogłoszenia BZP i postępowania prowadzone na Platformie e-Zamówienia. - Podmioty wymienione w pkt. 4 mogą wykorzystywać do świadczenia usług elektronicznych następujące funkcje Platformy:
5.1. Zakładanie kont dla użytkowników Zamawiającego i Wykonawcy,
5.2. Zakładanie kont uproszczonych
5.3. Korzystanie z subskrypcji
5.4. Wypełnianie formularzy i publikowanie ogłoszeń w Biuletynie Zamówień Publicznych oraz TED
5.5. Przesyłanie Rocznego sprawozdania o udzielonych zamówieniach publicznych
5.6. Wyszukiwanie opublikowanych ogłoszeń i postępowań
5.7. Zakładanie i prowadzenie postępowań na Platformie
5.8. Składanie wniosków, ofert, prac konkursowych na Platformie
5.9. Korzystanie z Modułu Monitorowania i Analiz - Szczegółowe informacje dotyczące korzystania z Platformy e-Zamówienia dostępne są
Komponencie edukacyjnym. - Niedostępność Platformy e-Zamówienia nie może stanowić uzasadnienia roszczeń względem Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.
§ 3. Warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia
- Każdy Użytkownik Platformy e-Zamówienia zobowiązany jest do korzystania z usług Platformy w sposób zgodny z obowiązującym prawem oraz postanowieniami niniejszego Regulaminu.
- Użytkownik jest zobowiązany do wprowadzania danych kompletnych, rzetelnych i zgodnych ze stanem faktycznym.
- Każdy zalogowany Użytkownik Platformy e-Zamówienia ma możliwość wglądu i aktualizacji danych dotyczących jego osoby.
- Każdy zalogowany Użytkownik Platformy e-Zamówienia w roli Supervisora ma możliwość wglądu i aktualizacji danych dotyczących jego podmiotu.
- Każdy Użytkownik ma prawo korzystać ze strefy ogólnej, dostępnej bez logowania
na Platformie e-Zamówienia, po połączeniu się z adresem internetowym Platformy pod warunkiem przestrzegania niniejszego Regulaminu. - Zabrania się korzystania z kont innych Użytkowników oraz udostępniania swojego Loginu
i Hasła innym osobom. - Podmioty zarejestrowane w roli Zamawiających mają możliwość przygotowywania ogłoszeń do publikacji, publikacji ogłoszeń w Biuletynie Zamówień Publicznych i TED, przeglądania opublikowanych ogłoszeń, zarządzania swoim profilem.
- Podmioty w roli Zamawiających, które korzystają z Platformy e-Zamówienia powinny dochować należytej staranności związanej z terminowym wysyłaniem ogłoszeń.
- Podmioty w roli Zamawiający mają możliwość zakładania i prowadzenia postępowań
na Platformie e-Zamówienia. - Podmioty w roli Wykonawcy mają możliwość składania ofert za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia.
§4. Subskrypcje
- Możliwość rejestracji w bazie subskrybentów oraz otrzymywania subskrypcji ma każdy użytkownik zainteresowany tą usługą.
- Zainteresowany subskrypcją użytkownik musi się zarejestrować do konta uproszczonego, podając podczas rejestracji imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu/faxu.
- Osoba, która przy zapisywaniu się na subskrypcję podała nieprawidłowe dane, tj. imię
i nazwisko oraz adres poczty elektronicznej osoby trzeciej bez jej wiedzy i zgody, ponosić będzie z tego tytułu wszelką odpowiedzialność odszkodowawczą w przypadku zgłoszenia przez tę osobę trzecią jakichkolwiek roszczeń wobec Urzędu Zamówień Publicznych. - Subskrypcja rozpoczyna się po aktywacji subskrypcji z częstotliwością otrzymywania powiadomień w cyklu codziennym.
- Użytkownik zarejestrowany jako Subskrybent ma prawo dokonywać rezygnacji z subskrypcji na ogłoszenia opublikowane w BZP i postępowania prowadzone na Platformie e-Zamówienia bezpośrednio z poziomu subskrypcji klikając odpowiedni link dezaktywacyjny.
§ 5. Rejestracja podmiotów i użytkowników
- Niniejszy paragraf opisuje sposób obsługi zakładania kont dla podmiotów, które będą korzystały z Platformy e-Zamówienia.
- Aby korzystać z Platformy jako użytkownik zalogowany, należy posiadać konto na Platformie. Jeżeli Użytkownik nie posiada konta powinien zarejestrować się na Platformie e-Zamówienia.
- Użytkownik podczas rejestracji ma do wyboru jedną z ról: Zamawiający, Wykonawca, Użytkownik konto uproszczone. Wybór roli warunkuje zakres funkcjonalności, z których użytkownik będzie mógł korzystać na Platformie e-Zamówienia.
- Warunkiem założenia konta Użytkownik konto uproszczone jest wypełnienie elektronicznego formularza rejestracyjnego dostępnego na stronie Platformy oraz potwierdzenie zapoznania się z niniejszym Regulaminem
- Warunkiem założenia konta Podmiotu jest poświadczenie danych rejestracyjnych podmiotu kwalifikowanym podpisem elektronicznym, kwalifikowaną pieczęcią elektroniczną, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
- Zakłada się, że każdy zarejestrowany Zamawiający i Wykonawca może być Subskrybentem otrzymującym powiadomienia z Platformy e-Zamówienia.
- Dbałość o aktualizację danych rejestracyjnych oraz ich poprawność stanowi obowiązek danego podmiotu. Odpowiedzialność za konsekwencje w tym konsekwencje prawne wynikające
z nieaktualnych lub błędnych danych rejestrowych podmiotu ponosi tylko i wyłącznie podmiot, którego te dane dotyczą. - Każdy Podmiot posiada powiązane z nim konta Użytkowników mających w ramach Podmiotu nadaną rolę wraz z uprawnieniami. Role określają zestaw uprawnień w systemie, przydzielanych użytkownikowi. Podmiot jest właścicielem kont Użytkowników do niego przypisanych, w szczególności konta z rolą Supervisora podmiotu.
§ 6. Warunki techniczne świadczenia Usług
- W celu prawidłowego korzystania z usług Platformy e-Zamówienia wymagany jest:
1.1. Komputer PC
a. parametry minimum: Intel Core2 Duo, 2 GB RAM, HDD
b. zainstalowany jedne z poniższych systemów operacyjnych:
1. MS Windows 7 lub nowszy
2. OSX/Mac OS 10.10,
3. Ubuntu 14.04
c. Zainstalowana jedna z poniższych przeglądarek:
d. Chrome 66.0 lub nowsza
e. Firefox 59.0 lub nowszy
f. Safari 11.1 lub nowsza
g. Edge 14.0 i nowsze
albo
1.2 Tablet/Telefon
a. Parametry minimum: 4 rdzenie procesora, 2GB RAM, Android 6.0 Marshmallow, iOS 10.3
b. Przeglądarka Chrome 61 lub nowa
- Dla skorzystania z pełnej funkcjonalności może być konieczne włączenie w przeglądarce obsługi protokołu bezpiecznej transmisji danych SSL, obsługi Java Script, oraz cookies;
- Specyfikacja połączenia, formatu przesyłanych danych oraz kodowania i oznaczania czasu odbioru danych:
1.1 specyfikacja połączenia – formularze udostępnione są za pomocą protokołu TLS 1.2,
1.2 format danych oraz kodowanie: formularze dostępne są w formacie HTML z kodowaniem UTF-8,
1.3 oznaczenia czasu odbioru danych: wszelkie operacje opierają się o czas serwera i dane zapisywane są z dokładnością co do sekundy.
§ 7. Prywatność – Ochrona danych osobowych
- Administrator Platformy nie umożliwia korzystania z usług wskazanych w niniejszym Regulaminie anonimowo lub z wykorzystaniem pseudonimu.
- Administrator Danych Osobowych zapewnia ochronę danych osobowych zgodnie
z postanowieniami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych oraz postanowieniami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (Dz. Urz. UE L 119 z 4 maja 2016 r.) – zwanego dalej RODO. - Administratorem Danych Osobowych Użytkowników Platformy e-Zamówienia jest Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z siedzibą w Warszawie (02-676) przy ul. Postępu 17A. Z Administratorem można się skontaktować poprzez adres e-mail: uzp@uzp.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby Administratora.
- Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, adres e-mail IOD.UZP@uzp.gov.pl.
Z Inspektorem Ochrony Danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych. - Dane osobowe będą przetwarzane w celu możliwości korzystania z Platformy e-Zamówienia na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c i art. 6 ust. 1 lit. e RODO. Dostęp do niektórych funkcjonalności Platformy e-Zamówienia, takich jak publikowanie ogłoszeń w Biuletynie Zamówień Publicznych lub TED, prowadzenie postępowań na Platformie e-Zamówienia, przesyłanie Rocznych sprawozdań o udzielonych zamówieniach, przesyłanie ofert i wniosków, komunikacja pomiędzy Zamawiającymi i Wykonawcami, czy zgłaszanie problemów dotyczących Platformy e-Zamówienia wymaga uprzedniej rejestracji na Platformie oraz uzyskania danych do logowania. Proces rejestracji wymaga podania m.in. danych osoby pełniącej rolę Supervisora danego podmiotu lub danych do założenia konta uproszczonego.
- Zamieszczone w ogłoszeniach BZP lub TED dane kontaktowe instytucji zamawiających
i zwycięskich oferentów są wymagane do prawidłowego przeprowadzenia procedur udzielania zamówień publicznych i w niektórych przypadkach zawierają dane osobowe. - Ogłoszenia zamieszczane w BZP będą publicznie dostępne przez okres 4 lat od czasu publikacji w BZP a następnie będą przechowywane na potrzeby archiwalne w niepublicznym archiwum wewnętrznym. Dane podmiotów rejestrujących się na Platformie e-Zamówienia będą przetwarzane przez czas niezbędny do realizacji celu gromadzenia i przetwarzania danych nie krócej niż okres wskazany w przepisach o archiwizacji.
- Informacje o przetwarzaniu danych osobowych zawartych w ogłoszeniach zawartych w TED można znaleźć na stronie https://ted.europa.eu/TED/main/HomePage.do
- Obiorcami danych osobowych mogą być podwykonawcy administratora danych (podmioty przetwarzające), w celu i zakresie niezbędnym do realizacji poleceń administratora na podstawie umów oraz organy publiczne, sądy i inni odbiorcy legitymujący się interesem prawnym w pozyskaniu danych osobowych.
- Każdemu Użytkownikowi na warunkach określonych w RODO przysługuje prawo dostępu do treści danych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo sprzeciwu oraz prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Dane osobowe Użytkownika nie będą przekazywane do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych, ani przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym w formie profilowania.
- Dane osobowe podawane są przez Użytkownika dobrowolnie, jednak ich podanie jest niezbędnym warunkiem do korzystania z Platformy e-Zamówienia.
- Zasady dotyczące przetwarzania danych w serwisach WWW Urzędu Zamówień Publicznych zostały określone w naszej Polityce Prywatności https://ezamowienia.gov.pl.
§ 8. Zmiany Regulaminu
- Administratorowi merytorycznemu Platformy e-Zamówienia przysługuje prawo do zmiany Regulaminu.
- Wszelkie zmiany obowiązują od dnia ich zamieszczenia lub od wskazanej daty ich obowiązywania.
- Korzystanie z Platformy e-Zamówienia możliwe jest po zaakceptowaniu Regulaminu.
- Zmiana Regulaminu nie wpływa na ważność dotychczas zrealizowanych lub realizowanych aktywności.
§ 9. Odpowiedzialność UZP
- Zadaniem Urzędu Zamówień Publicznych jest wyłącznie dostarczenie narzędzia teleinformatycznego wspierającego przeprowadzenie procedury postępowania
o udzielenie zamówienia publicznego w zakresie publikacji ogłoszeń w Biuletynie Zamówień Publicznych i TED oraz prowadzenia postępowań na Platformie e-Zamówienia. - Urząd Zamówień Publicznych nie odpowiada za prawdziwość danych podanych przy rejestracji przez Zamawiających i Wykonawców.
- Urząd Zamówień Publicznych nie monitoruje posiadania przez użytkowników odpowiednich dokumentów niezbędnych do udziału w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego.
- Urząd Zamówień Publicznych nie ponosi odpowiedzialności za treść publikowanych w Biuletynie Zamówień Publicznych i TED ogłoszeń oraz danych w zamieszczanych na Platformie postępowaniach.
- Urząd Zamówień Publicznych nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłową realizację zadań Platformy spowodowaną:
- Działaniem sił wyższych,
- Awarią powstałą z winy użytkownika lub nieprawidłowościami w systemie komputerowym użytkownika,
- Jakości i szybkości połączenia łącza internetowego użytkownika,
- Awariami urządzeń dostawców internetu użytkownika.
§ 10. Procedura zgłaszania problemów
- Użytkownik może zgłaszać reklamacje związane z nieprawidłowym działaniem Platformy za pośrednictwem Systemu Obsługi Zgłoszeń (SOZ).
- Zgłoszenie problemów wymaga rejestracji na Platformie. Aby założyć konto użytkownik musi zaakceptować Regulamin.
- Zgłoszenie problemów powinno zawierać co najmniej informację „Czego dotyczy problem”, wybranie „Typu problemu” oraz „Opisu problemu”.
- Odpowiedzi na zgłaszane problemy będą przekazywane za pośrednictwem Systemu Obsługi Zgłoszeń (SOZ) zgodnie z danymi kontaktowymi podanymi przez użytkownika podczas rejestracji konta
§ 11. Inne postanowienia
- W zakresie nieuregulowanym niniejszym Regulaminem zastosowanie znajdują przepisy prawa polskiego w szczególności przepisy Kodeksu Cywilnego i Prawa Zamówień Publicznych.